Recapiti e info fiscali.

Indirizzo: Via Carlo Pescaria n. 12 - Bergamo 

Telefono: +39 035 0144618 oppure

+39 035 0147495

E-mail: info@hangler.it

© 2018 by Hangler Marketing Advisor

 P.Iva 03958390167 Rea: BG - 423166

  • White LinkedIn Icon
  • White Twitter Icon
  • White Facebook Icon

Le aree dove operiamo.

COMPUTER - ASSISTED TELEPHONE INTERVIEWS

analisi-del-mercato.png

Computer Assisted Telephone interviews are the most employed technique to gather quantitative data, alternatively or along with on-line surveys. Below you can read further details on this research methodology.

 

Direct data collection is implemented by means of telephone interviews. These are an effective and widely spread method, which enables us to gather a statistically significant sample. During interviews on the phone, the interviewer reads questions to the respondent and records his/her answers into the computer.

As a full-service research institute, we offer you all the research services you may need to run your interviews in Italy and abroad.

The stages of a research project are the following:

  • Research plan

  • Survey computerisation

  • Sample recruitment and construction of a respondent sample based on your needs

  • Data gathering

  • Data analysis and report preparation which includes processed data tables

Types of surveys

We manage your CATI both when the questionnaire has already been drafted and is of use in collecting data (the so called fieldwork), and when its creation is necessary.

Industries in which we’ve gained experience

We’ve gained experience in this type of research in the following industries: personal care, manifacture, helthcare & pharma, FMCG.

How to request a free initial consultation

If you want to learn more on how to organise focus groups, contact us for a free initial consultation on the strategic aspects of your market research activity.
 

You can fill out the contact form, phone at 035 0144618, chat with us on the website, or write us on WhatsApp (link on the top).

Send us a message and we’ll contact you back within 24 hours; instead, if you call us, you’ll speak with one of our experts and you’ll get an instant consultation.

 
Acconsento all'invio di newsletter
Acconsento all'invio di SMS

Informazioni Aggiuntive sulle interviste CATI

Il metodo CATI (Computer Assisted Telephone Interview) è stato creato per migliorare la semplice intervista telefonica. 

 

Si tratta di un software che segue e supporta l'intervistato durante la ricerca, in maniera automatica. Il questionario che appare sullo schermo, seguito da possibili risposte dell'intervistato, non rappresenta solo la linea guida per l’intervistatore, ma stabilisce l’ordine esatto delle domande: chi raccoglie i dati non può cambiare le domande né il questionario in sé, è solo un intermediario fra il rispondente e il questionario.

Il ricercatore contatterà l'intervistato al telefono e seguirà le istruzioni indicate a schermo, dopodiché le risposte saranno direttamente registrate nel database del computer. Non c’è nessun rischio di perdere i dati o di avere problemi durante la registrazione.

Con questo metodo puoi avere:

  • alta qualità dei dati raccolti: l’intervistatore è costretto a fare domande in maniera corretta e precisa.

  • risparmio di tempo: i ricontatti sono organizzati e ricordati automaticamente dal sistema. Oltre a ciò, i dati vengono inseriti direttamente e immediatamente, senza il passaggio carta-computer.

  • aumento dell’accuratezza e della precisione: è un questionario a video, completamente guidato, non c’è spazio per errori di trascrizione o per trascrizioni confuse e non comprensibili.

  • completo controllo sul flusso dell’intervista: una schermata riassuntiva permette di verificare in tempo reale quante e quali interviste sono state completate e quali invece sono state sospese o non completate.

  • costi minori: il progetto richiede una minor gestione.

  • contatto: la presenza dell’intervistatore garantisce una relazione personale con il rispondente.

progetti d'esempio:

EIR

Sondaggio del mercato per la proposta di fibra ad alta velocità

FPZ

Interviste in profondità in location a buyer B2B nel

settore industriale